Zoek jij ook werkplezier en een nieuwe uitdaging? Check onze vacaturepagina.

‘De medewerker staat bij ons centraal en tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten’.

‘De medewerker staat bij ons centraal en tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten’.

Foto: Ralph Vanwersch rechts op de foto. Naast hem partner Roger Willems, kantoor Pragmatics MAA.  

 

Ralph Vanwersch is een van de managing partners van Pragmatics. Een vrolijke man die enthousiast het kantoor op Maastricht Aachen Airport binnenloopt. Hij komt net van een klant terug waar een van hun interim-consultants werkzaam is. ‘Persoonlijk contact onderhouden en goede nazorg verlenen na plaatsing van een van onze mensen, vinden wij belangrijk. Vandaar dat wij regelmatig een bezoek brengen aan de bedrijven waar onze mensen werken’, aldus Ralph Vanwersch.

 

Pragmatics is gespecialiseerd in interim management en consultancy door het tijdelijk plaatsen van finance professionals en interim managers. Inmiddels werken er meer dan 70 mensen bij het jonge bedrijf dat in 2010 een vliegende start heeft gemaakt. Wel toepasselijk als je op deze dynamische werkplek gehuisvest bent. Wat maakt hen zo ijzersterk?

 

Persoonlijke aandacht en korte lijnen

‘Pragmatics voelt niet alleen aan welke behoefte er speelt, maar weet die vervolgens ook feilloos te koppelen aan de juiste persoon met de juiste competenties en vaardigheden’, aldus een tevreden klant in het relatieblad ‘Pragmagazine’.

Ralph: ‘Een mooie quote. Dit bedrijf raakt precies de kern. Daarom stellen wij ook hoge kwaliteitseisen aan onze kandidaten. De klanten, waarmee wij vaak een langdurige samenwerking hebben, vertrouwen ons hierin. Men rekent op onze persoonlijke aandacht, flexibiliteit en snel handelen. Daarmee ontzorgen wij hen. Vandaar is mijn insteek om zo vaak mogelijk persoonlijk contact te leggen in plaats van te mailen; een beller is daarnaast ook nog eens sneller….’.

 

Investeren in medewerkers

‘Onze medewerkers staan bij ons centraal. Zij bepalen uiteindelijk het succes van ons bedrijf. Wij investeren in persoonlijke begeleiding en opleiding en stimuleren hen zichzelf te ontwikkelen. Daardoor groeien onze mensen en bieden zij meerwaarde aan onze klanten. Dat wordt bevestigd in de praktijk; wij zijn preferred supplier bij vele grote bedrijven of organisaties in het zuiden van het land. Daar doen wij onze uiterste best voor.

 

Vanuit Pragmatics werken wij bij voorkeur ook met leveranciers uit deze regio, of het nu om communicatie, drukwerk of om lekkere chocolaatjes gaat’. Zo hebben zij ook gekozen voor het accountantskantoor Euregio HabetsRoyen.

 

Jonge klant

Pragmatics is een jonge klant van Euregio HabetsRoyen. In de beginjaren van het bedrijf werd de administratie gecontroleerd en de accountantsrol vervuld door een relatie van één van de vennoten.

Door wijzigingen in de organisatiestructuur had de directie een paar jaar gelden een deskundige sparringpartner nodig.
‘Ger Penders, vennoot bij Euregio HabetsRoyen heeft ons toen bekwaam geholpen. Op ons verzoek heeft hij dat onlangs wederom gedaan toen wij afscheid namen van ons derde directielid en Roger Willems en ik verder gingen als enige twee directieleden en aandeelhouders. Als sparingspartner en fiscaal juridisch adviseur heeft Ger Penders het proces in goede banen geleid. Dat hebben wij bijzonder gewaardeerd.

 

Die tevredenheid heeft geleid tot verder uitbreiding van onze samenwerking. Inmiddels ondersteunt Mandie Frijns van kantoor Berg & Terblijt onze financiële administratie en verzorgt hij onze jaarstukken.’

 

Verbeterpunten?

Op de vraag of Pragmatics nog verbeterpunten kan aangeven in de samenwerking met Euregio HabetsRoyen, geeft Ralph Vanwersch aan dat Mandie Frijns veel ervaring heeft. ‘Mandie is kundig en heeft de zaken snel op de rails gekregen. Ger is een topper, maar wat betreft goede overdracht naar Mandie toe en zijn bereikbaarheid, daar kan hij nog best wel wat van ons leren. Dat zal ik hem persoonlijk zeggen bij een volgende ontmoeting’, belooft hij met een brede glimlach.

 

Ongetwijfeld zal Ger Penders voor verbeterpunten open staan!

 

Interview: Lilian Zeekaf
Mei 2019