Zoek jij ook werkplezier en een nieuwe uitdaging? Check onze vacaturepagina.

‘Hoe succesvol je ook wordt als bedrijf, houd korte lijnen en blijf werken aan een hoog servicelevel.’

‘Hoe succesvol je ook wordt als bedrijf, houd korte lijnen en blijf werken aan een hoog servicelevel.’

‘Hoe succesvol je ook wordt als bedrijf, houd korte lijnen en blijf werken aan een hoog servicelevel. Maak het waar wat je belooft’, Robert Didden eigenaar Utilicht.

Er is even niemand die mij tegemoet komt als ik de mega grote bedrijfshal van Utilicht op het bedrijventerrein in Weert betreed. Desondanks voel ik een bijzonder warm welkom.

Een comfortabel zitje in de ontvangstruimte, nodigt je uit om alles rustig te bekijken; in het oog springende vrolijke objecten, een groene doorgang dat de bezoeker een spannend doorkijkje geeft naar een gezellige overlegruimte en een groot kunstzinnig lichtobject aan het plafond ontbreekt natuurlijk niet.

Een van de wanden valt extra op doordat deze behangen is met foto’s en allerlei actuele (media)berichten. Een bord met de mededeling Utilicht is VET’, knalt eruit. Hoewel ik nog niet kennis gemaakt heb met Robert Didden en zijn team, vind ik Utilicht nu al te gek!

Zo zie je maar weer, ook een reguliere bedrijfshal kan de bezoeker verrassen. De zin op een van de objecten; ‘Enjoy the art of hospitality’, wordt door Utilicht waar gemaakt.

 

 

Internationale belangstelling

De afgelopen 20 jaar staat Robert Didden aan het roer van Utilicht. Samen met zijn team, inmiddels gegroeid naar 40 personen, heeft hij Utilicht internationaal op de kaart gezet. Grote klanten weten hem via mond tot mond reclame te vinden.

Utilicht bedenkt lichtconcepten voor klanten met naam en faam zoals Hunkemöller, Hema, La Place, van der Valk en BMW, om maar enkele te noemen. Het bedrijf bouwt ook op maat ontworpen armaturen in hun eigen werkplaats waar vanuit de hele wereld belangstelling voor is.

 

 

IJzersterke ondernemer

Met recht een ijzersterke ondernemer! Wij zitten inmiddels in zijn werkkamer en Robert dankt mij voor het compliment. ‘Wij zijn trots op ons bedrijf, maar tegelijkertijd ook gewoon gebleven. In ons hart blijven wij een familiebedrijf. Hospitality is een belangrijke kernwaarde van ons bedrijf.

Roeptoeteren past niet bij Utilicht. Wel keihard werken en samen mooie lichtconcepten bedenken en uitvoeren.

Als wij niet blijven werken aan een hoog servicelevel -wij zijn pas tevreden met een klanttevredenheidscore van meer dan een 8- kun je zo je positie kwijt raken. Dat zien wij gebeuren in de markt. Grote ketens wachten niet op je. Korte lijnen, persoonlijk contact en een betrouwbare partner en leverancier zijn én blijven, zijn cruciaal voor het behouden van een sterke klantrelatie.’

 

 

Samenwerking Euregio HabetsRoyen

‘Dat is ook kenmerkend voor onze samenwerking met Euregio HabetsRoyen. Een bureau zonder poespas, dat ons direct helpt als dit nodig is’, aldus Robert Didden. ‘Ongeveer zes jaar geleden heeft Raymond Jaeqx ons adequaat geholpen met enkele moeilijke vraagstukken. Dat hebben wij bijzonder gewaardeerd en deze geslaagde kennismaking is de start geweest van onze samenwerking.

Niet alleen verzorgt Euregio HabetsRoyen onze boekhouding en salarisadministratie, maar is bovenal een waardevolle adviseur en sparringpartner. Mijn financiële directeur heeft, als hij dit wenst, direct contact met een van de partners van Euregio HabetsRoyen en is geen ‘nummer’ zoals dit wel eens het geval is bij andere grote accountantskantoren.’

Binnenkort bestaat Utilicht 33 jaar. Deze mijlpaal wordt op een bijzondere manier met het complete team gevierd. Op de plannen wordt nog gebroed, maar dat het spectaculair wordt, daar kun je op rekenen! Robert: ‘ook daarin betrekken wij Euregio HabetsRoyen. Uiteraard niet voor de invulling van het programma, wel voor de financiële en fiscale zaken die daarmee samenhangen’.

Euregio HabetsRoyen feliciteert deze ijzersterke ondernemer alvast met het jubileum en wenst het bedrijf nog een lange en schitterende toekomst tegemoet!

 

 

 

Interview: Lilian Zeekaf

Foto Robert Didden | John Peters, De Limburger

April 2019